W skład wydziału wchodzi Oddział ds. Obsługi Gospodarczej.
Wydziałem kieruje kierownik przy pomocy kierownika Oddziału.
Do zakresu działania Wydziału Zarządzania Nieruchomościami należy w szczególności:
prowadzenie spraw z zakresu wykonywania przez Starostę zadań dotyczących gospodarowania mieniem Skarbu Państwa,
gospodarowanie i zarządzanie powiatowym zasobem nieruchomości,
prowadzenie spraw związanych ze zmianami własnościowymi, wywłaszczeniami, ustalaniem odszkodowań dotyczących nieruchomości,
ujawnianie wpisów w księgach wieczystych,
prowadzenie spraw z zakresu udostępniania nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu w postaci użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, najmu, dzierżawy i użyczenia i rozliczanie umów w tym zakresie,
planowanie i realizacja obowiązkowych przeglądów budowlanych i instalacyjnych budynków i prowadzenie KOB,
W zakresie obsługi gospodarczej do zadań wydziału należy w szczególności planowanie i realizacja:
remontów bieżących i adaptacji budynków zarządzanych przez Starostwo,
konserwacja i naprawa budynków, pomieszczeń biurowych i pomocniczych oraz urządzeń i wyposażenia,
utrzymaniu czystości w budynkach, pomieszczeniach biurowych i pomocniczych oraz terenach zarządzanych przez Starostwo,
zabezpieczenie i rozliczanie obsługi telekomunikacyjnej stacjonarnej i komórkowej,
obsługa gospodarki transportowej, w tym nadzór nad prawidłowością eksploatacji samochodów służbowych,
realizowanie zakupów materiałów biurowych, druków, pieczęci oraz prowadzenie wewnętrznej dystrybucji zakupionych materiałów,
realizowanie zakupów wyposażenia, mebli, materiałów budowlanych i środków czystości,
zamawianie i rozliczanie dostaw: wody, gazu oraz energii elektrycznej i cieplnej oraz usług odbioru nieczystości stałych i płynnych,
zapewnienie ochrony i dozoru budynków zarządzanych przez Starostwo oraz oznakowania budynków i pomieszczeń,
prowadzenie ewidencji księgowej majątku Starostwa wg klasyfikacji