Osoba przybywająca do Wydziału Komunikacji i Dróg pobiera numerek z biletomatu i oczekuje na swoją kolejność, następnie zostaje zaproszona komunikatem głosowym do odpowiedniego stanowiska. Na monitorze w korytarzu głównym widoczna jest informacja o ilości aktualnie oczekujących osób i obsługiwanych w danej chwili klientach w danej kategorii a na monitorach pomocniczych można sprawdzić aktualny stan obsługi klientów z wygenerowanymi już numerkami.
Dodatkowym udogodnieniem jest internetowa rezerwacja kolejki, która pozwala umówić się na konkretny dzień i godzinę, z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Aplikacja ta jest dostępna na stronie Starostwa Powiatowego w Puławach - banner w lewej części strony lub pod adresem kolejka.pulawy.powiat.pl.
UWAGA: W dniu umówionej wizyty należy zgłosić się minimum 5 minut przed zarezerwowaną godziną, wpisać posiadany kod do biletomatu, pobrać numerek i w ciągu kilku minut zostaniemy zaproszeni do obsługi.
Klienci pobierają bilet naciskając na urządzeniu drukującym przycisk odpowiadający wybranej grupie spraw:
Widoczna na monitorze kłódka oznacza brak możliwości pobrania biletu w danym terminie. Należy również pamiętać, że jeden bilet przyporządkowany jest jednej sprawie.