Konkursy na Dożynki Powiatowe Końskowola 2025 – ruszają zapisy!

Dożynki rozpoczną się uroczystą Mszą Świętą w kościele pw. Znalezienia Krzyża Świętego i św. Andrzeja Apostoła w Końskowoli. Następnie ulicami miasteczka przejdzie tradycyjny, kolorowy korowód dożynkowy, który zakończy swój przemarsz na placu przy ulicy Pożowskiej. To tam odbędą się obrzędy dożynkowe, dzielenie się chlebem, oficjalne przemówienia oraz wręczenie nagród i odznaczeń.
Nie zabraknie również artystycznych występów – na scenie pojawią się koła gospodyń wiejskich oraz lokalne zespoły ludowe, prezentujące bogactwo folkloru naszego regionu. Gwiazdą wieczoru będzie popularny zespół Poparzeni Kawą Trzy, który rozgrzeje publiczność swoim energetycznym koncertem.
Konkursy dożynkowe – zgłoś się już dziś!
Tradycyjnie, dożynkom towarzyszyć będą konkursy, do udziału w których już teraz serdecznie zapraszamy mieszkańców powiatu:
- Konkurs wieńców dożynkowych – na najpiękniejszy wieniec tradycyjny i współczesny
- Konkurs chleba – dla mistrzów wypieku regionalnego pieczywa
- Konkurs stoisk regionalnych – na najbardziej atrakcyjne i kreatywne stoisko promujące lokalne produkty
- Konkurs twórczości ludowej – dla artystów i rękodzielników kultywujących tradycje ludowe
To doskonała okazja, by zaprezentować swoje umiejętności, podzielić się pasją i zdobyć cenne nagrody oraz uznanie lokalnej społeczności.
Zgłoszenia do konkursów przyjmujemy do 18 lipca 2025 roku. Szczegółowe regulaminy oraz formularze zgłoszeniowe dostępne są do pobrania poniżej.
Spotkanie organizacyjne już za nami
Już dziś w Starostwie Powiatowym w Puławach odbyło się robocze spotkanie z dyrektorami domów kultury oraz przedstawicielami gmin z terenu powiatu puławskiego, poświęcone organizacji tegorocznego święta plonów. W trakcie narady omówiono kluczowe kwestie organizacyjne oraz opracowano wstępne założenia do programu Dożynek Powiatowych 2025. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i owocną współpracę.
Dożynki Powiatowe Końskowola 2025 – świętujmy razem plony, tradycję i wspólnotę!
Serdecznie zapraszamy do udziału!